De Laatste 2 maandjes gaan in!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Raquel Schoonhoven - WaarBenJij.nu De Laatste 2 maandjes gaan in!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Raquel Schoonhoven - WaarBenJij.nu

De Laatste 2 maandjes gaan in!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Raquel

23 April 2008 | Australië, Melbourne

G'Day,,

Bedankt weer voor jullie leuke reacties, dat blijf ik leuk vinden om te krijgen. Ik heb me pas ontvangen Andre, heel erg bedankt!

De tijd vliegt echt voorbij, mijn laatste 2 maandjes komen er alweer aan. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat niet zo erg vind, want ik kijk er ook wel naar uit weer thuis te komen:) en iedereen weer te spreken en te zien..

Ik hoorde dat het nog steeds wel koud is in Nederland? Als het maar volop zomer is als ik in Nederland kom, want het mooie weer hier is ook afgelopen. Nooit gedacht natuurlijk voordat ik hier heen ging, dat australie ook een winter had:(.. Dacht echt dat hier altijd mooi weer zou zijn, Maar het word hier natuurlijk niet zo koud in de winter als in Nederland. Het weer is hier niet veel warmer meer dan 20 graden en afentoe is regen.

Vorige week vrijdag heb ik samen met me vriendin Janneke een dagje van ons werk gespijbeld om nog de laatste dag van 27 graden mee te pakken:D.. We zijn dus echt voor de laatste keer naar het strand gegaan. Dachten nog een beetje bij te kleuren, maar dat viel ons ook zwaar tegen, want het was nogal harde wind, dus al het zand vloog om je oren. Toen hebben we maar terrasje gepakt en daar lekker wat gegeten en genoten van ons laatste dagje op het strand;)..

Ik heb me vorige week ook aangemeld bij de fitness club hier in de buurt, dus als ik vrij ben s'avonds ga ik daar lekker heen te sporten en afentoe kom ik dan net optijd om een les mee te pakken. Ik heb nou 2 lessen meegemaakt. 1x de body jam en 1x de body balance. Die lessen zijn natuurlijk erg verschillend, maar vind het allebei erg leuk, dus probeer in elk geval die 2 lessen elke week te doen. Me sportspullen waren dus niet voor niks gekocht;)..

Wat ik helemaal vergeten ben te vertellen in me vorige bericht is, dat ik me nichtje heb leren fietsen. Hier in Australie zie je heel weinig mensen fietsen, want het is gewoon levensgevaarlijk. Als je hier fietst lijtk het wel of je op de snelweg fietst. Zo druk en grote brede wegen. Ik ben dus in die 3 maanden dat ik hier zit geen 1 keer op een fiets geweest. Me nichtje fietste dus ook niet zoveel en had nog nooit zonder zijwieltjes gefietst. Nou ben ik samen met me nichtje naar het park hier in de buurt gegaan. We hadden de zijwieltjes er thuis al afgehaald, want me nichtje was er zeker van dat het wel zou lukken. Ik in het begin haar vast gehouden en stiekem afentoe los laten en in het begin verloor ze dan beetje evenwicht, maar later deed ik het nog een keer en fietst ze zo weg. Dus snel naar huis en laten zien aan me oom en tante, nou die konden het niet geloven, wnat me oom had het een half jaar terug nog geprobeerd en toen waren ze echt wel uren bezig, maar het lukte niet. En wij waren binnen half uur alweer thuis en ze kan fietsen.
Me nichtje is super blij en wilt nu zowat elke dag fietsen:D..
En me andere nichtje van 14 maanden loopt, dus die ben je ook om de haven klap kwijt haha.. Het is erg leuk om die veranderingen aan de andere kant van de wereld met je familie mee te maken.

Ik heb van de week me eerste dagje in de bediening gehad bij Pheast48, vond het wel beter dan in de keuken, maar het was erg rustig dus is het moeilijker werken dan als het druk is en je aldoor wat te doen heb. En dat is bij Dimattina's heel anders, wnat daar is het altijd druk, dus loop je je nooit te vervelen. Vanavond moet ik bij Pheast48 werken in de bediening en keuken, want er is een function. Meestal is Pheast48 namelijk niet open s'avonds.
Dus ik heb overdag lekker vrij. Ik heb om 1 uur afgesproken met Janneke samen te gaan lunchen, dus haal ik Janek op vanuit haar werk:D..

Zondag is me tante jarig. En ze houden hier voor de Nederlanders Koninginnedag, dus na me tante haar verjaardag gaan we met zijn alle naar de stad en Koninginnedag vieren:D.. Ik vond het al erg jammer dat ik dat niet mee zou maken dit jaar in Nederland, maar ik heb dus mazzel dat ze dat hier speciaal voor de Nederlanders houden. Al zou het wel heel anders zijn dan in Nederland natuurlijk.
Ik zal jullie wel laten horen wat het hier voorstelt.

Lieve mensen dit was mijn verhaal voorlopig weer even. Het word steeds moeilijker wat te typpen, want we lijden nu een normaal leven, zonder nieuwe dingen te beleven. Ik hoop gauw naar Sidney te gaan zodat ik me nieuwe belevenisse kan vertellen aan jullie.

Tot gauw weer en hoop dat jullie mij ook goed op de hoogte houden, van wat er allemaal in het kikkerlandje gebeurt;)

Dikke kus Raquel..

• 23 April 2008 - 16:55

Hallo Tegenvoeter,
    leuk weer eens wat van je te lezen, je maakt toch wel wat mee he'?
    Toch wel een beetje dom van jou te denken dat er geen winter is in Aussiland, je zit er notabene vlak bij de Zuidpool, en binnenkort zwemmen de walvissen wel dicht bij jullie langs, want toen ik daar nog eens in de winter was, moesten wij op zee extra wacht lopen om direct te kunnen reargeren op te dichtbij zwemmende kolossen, en ik heb er zat gezien.
    De Böckendag hebben we weer achter de rug, dit keer waren we bij tante Giet in Amstelveen. Het was erg leuk en voornamelijk lekker.Oom Wil en Antoinet hadden twee vleesgerechten gemaakt en een groentengerecht dat wij kennen als "tumis tauge", heerlijk hoor.Ik had gele eitjes en een gerechtje met stinkbonen en garnaaltjes. Tante Giet verzorgde de rijst, want ja ze kan natuurlijk ook niet veel doen en Cis had het toetje na verzorgd. Oma Beppie had een kwarktaart en een boterkoek gebakken. Alles was bijna op dus aan de slanke lijn was moeilijk gehoor te geven.
    Sonja Gabel heeft er een zoontje bij ongeveer twee weken geleden, en Gietje Gabel vorige week ook een zoontje.
    Tante Giet heeft nu geloof ik 22 kleinkinderen, allemaal achternichtjes en neefjes van jou.
    Raquel,. dit was weer even een kort letterje van uit Laren, (de poffertent staat er al weer en oma en ik hebben ze al weer geproefd ook) veel lieve groetjes en tot het volgende berichtje van jou.XXX-laterrrrrrrrr Opa Laren.

• 24 April 2008 - 15:40

Opa Laren:

Raquel, ik heb een foutje gemaakt, en dat wil ik nu even verbeteren.
    Tante Giet heeft geen 22 kleinkinderen, maar 16. klein foutje dus van mijn kant of die jongens hebben niet goed hun best gedaan anders hadden ze het makkelijk gehaald.
    Groetjes en tot schrijfs,
    ook kusjes van oma. DOOEEGG,
    Opa

• 25 April 2008 - 06:58

Desiree Wagenaar:

Hey Raquel,
    Ik was via je hyves op deze site gekomen.
    Inmiddels al je berichtjes gelezen:P
    Wat supertof joh, wat je daar allemaal beleefd! Wat een ervaring! dit vergeet je je leven lang niet meer!
    Geniet er nog maar ff van Raq!

-xxx- Desiree.

• 29 April 2008 - 09:51

Andre:

morgen raquel.jongens maken een dikke vette tostie en ik heb mam net naar haar werk gebracht.alles goed hier maar het weer is niet bijzonder.morgen koningin jarig en dan gaan we bij je zusje in haarlem langs.donderdag oook vrij.hoop dat je het allemaal nog leuk hebt.we tellen af.mooi dat je pas is aangekomen want zonder geld is het ook maar een saaie boel.sanne heeft een nieuw huis in amsterdam en is aangenomen bij van doorne.dat is een advocaten kantoor.dus die heeft er zin in.meiert lag met het schip in de haven en gaat en andere vissrij doen.voor de rest rustig hier.nou meid tanden op elkaar en we zien weer naar je uit.dikke kus.

• 30 April 2008 - 18:48

Moessie:

He Rakkie,

Alles goed daar? Wij zijn terug uit Haarlem. Op de kermis daar geweest bij Madame Marlie voor de deur.
    We zijn in een hele leuke attractie geweest die heel hoog en over de kop ging.
    Andre durfde niet meer te kijken, heeft met zn ogen dicht gezeten. Wat een vent he?
    Zijn bij Suus wat gaan drinken met een heerlijke borrelhap erbij. (mis je die al?) Ze had t erg druk en liep de hele tijd te rennen. Ze had t zweet op dr kop.
    zij gaat vanavond nog aan de wandel daar.
    Wij hebben net de paardjes binnen gehaald en zijn nu thuis. Ff een bakkie.
    Andre wordt al een echte paardenman.
    We zijn ook nog ff bij de springwedstrijd van Alcmaria geweest bij Beukers. Hij is weer een cross parcours aan t uitzetten. Leuk joh!
    Nu gaan we onderuit op de bank met een wijntje erbij.
    Veel plezier nog en tot gauw
    Liefs en dikke kus van je moeder en de rest. (en die lieve vriend van me)

• 06 Mei 2008 - 06:16

Hey Rakki,
    Wat ontzettend leuk van je dat je mij nog even van zover voor mijn verjaardag belde. Ik voelde mij zeer vereerd dat mijn kleindochter mij wilde spreken op die dag. Ook leuk voor jou dat toevallig iedereen hier was.Je hebt tegelijk met allen even contact gehad.
    Oma Beppie zei:"Dat had ik van haar wel verwacht, zo attent is ze wel." Leuk he' als ze zo over je denken.
    Er waren enkelen die niet wisten waar ik het over gehad had in mijn vorig stukje. o.a.Andre en je moeder. Dus vroeg ik me af of jij dat dan wel wist?.
    "Wat is een tegenvoeter?"
    Voor ons hier in het noorden zijn dat de mensen die in het zuiden wonen, dus jij bent nu onze tegenvoeter, zo ligt dat.
    Het was erg druk, maar leuk en lekker gegeten natuurlijk.Ik had "soto ajam" gemaakt en dat hebben zo lekker gevonden, dat eigenlijk alles op was. Je broertje en Daan zijn op de fiets nog even naar de "Gouden Kooi" geweest, maar konden toch niet veel van de villa zien, volgens hem.En natuurlijk ook nog naar de poffertjeskraam.
    Hier stop ik, anders hebben de anderen niets meer aan jou te vertellen.
    Liefs en een dikke pakkert van je Opa.

• 06 Mei 2008 - 11:56

Nicoletje:

Ha die Rakkie,
    Het gaat je goed af zo te lezen. Knap hoor!!Veel werken en sporten; toppie suuuuper!!
    Wij zijn net terug uit het mooie Frankrijk. Op vakantie geweest bij onze vrienden. Het was weer erg geslaagd. We hebben iedere dag met hun 5 paarden gewerkt en veel gezwommen.We hebben schitterend weer gehad en het meegenomen naar Nederland. Het zwembadje staat nu bij ons in de tuin(een tikkie kleiner dan in Frankrijk) en vanmorgen vroeg heb ik priveles gehad voor de aankomende wedstrijden 2de pinksterdag(wij hebben dan ouder-kind-wedstrijden). Ik ga de B5 rijden samen met Carmen en we hopen natuurlijk op een 1ste prijs. Ik laat je gauw weten hoe dat is afgelopen.
    Gisteren hebben wij onze nieuwe boot te water gelaten onder het genot van een fles champagne. Het is een mooi dingetje(sloep)en we hebben het de naam "Mirage" gegeven.(Dat betekent Fata Morgana en is ook de naam van een Casino in Las Vegas; hebben wij goede herinneringen aan)
    Als je weer hier aan de andere kant van de aardbol bent gaan we eens varen, ok?
    Nou, voor de rest nog niet zoveel nieuws hier uit Naaldwijk; ik ga weer verder aan de vakantiewas. Alhoewel lekker buiten liggen in de zon.....
    Nou Kel, tot snel :)
    Dikke kus
    van je moeder's zus :bellydancer:

• 06 Mei 2008 - 11:57

Ikke Nog Even:

:bellydancer: werkt dus niet!!
    Het was zo'n leuk poppetje; jammer.